Jsi tu: Medicína - aktuality  »  Onemocnění  »  Nespavost během těhotenství - co dělat?

Nespavost během těhotenství - co dělat?

Zveřejněno v kategorii Onemocnění       
Nespavost během těhotenství - co dělat?

Nespavost je nemoc, která s rostoucím plodem trápí rostoucéí počet těhotných žen. Důvodů k nespavosti je mnoho, ale existují také způsoby, jak si s ní alespoň částečně poradit.

Co je príčinou nespavosti?

První trimestr těhotenství je pro nastávajíci maminky opravdu rájem, pokud jde o nespavost. V tomto čase obyčejně nemají nejmenší problémy s usínáním a ráno se jim obvykle nechce vstávat za úsvitu. V následujících měsících těhotenství však každá těhotná žena musí počítat s bezsennými nocmi.

Hlavním důvodem nedostatku spánku je rostoucí bříško, které maminkám překáží v nalezení pohodlné pozice v leže. Mnoho žen si ale také stěžuje, že jim nedovolí spát jiné útrapy související s těhotenstvím. Mimo jiné jde o křeče v lýtkách, časté návštěvy toalety způsobené tlakem dělohy na močový měchýř a o problémech s dýcháním, když děloha tlačí na bránici. Mnoho žen si také stěžuje na zvýšenou aktyvitu děťátka v nocy. Další kopání se tedy stávají důvodem, proč se máma budí.

Jak si poradit s nespavostí?

Bohužel, neexistuje žádný zázračný recept, díky kterému budeme moci okamžitě po položení se do postele usnout. Můžeme si však samy připravit, a stejně si připravíme i místnost, ve které spíme, aby byl odpočinek v nejpříjemnější.

Především si zapamatujme, že ložnice je našim místem k odpočinku, a proto by jsme v ní neměli vykonávat práce spojené s papírováním nebo provádět těžké diskuze s partnerem. Než půjdete spát, vyvětrejte místnost a ujistěte se, že teplota v ní nepřekračuje 21 stupňů Celsia. Rolety a závěsy musí být zavřené, aby nás nerušilo světlo z ulice.
 

Pokud to dovolí počasí, vyplatí se večer vybrat na krátkou procházku, díky které dodáme oraganizmu kyslík. Místo rychlé sprchy si můžeme dopřát teplou relaxační koupel a před spaním vypít kalíšek medoviny. Velkým nepohodlím je, pokud nedokážeme najít správnou polohu, ale nejlepší, je zkusit usnout na levém boku, protože tato pozice zlepšuje průtok krve v našem organizmu a díky tomu se může ulehčit i usínání.