Jsi tu: Medicína - aktuality  »  Rady  »  Zbůsoby na útoky hladu během hubnutí

Zbůsoby na útoky hladu během hubnutí

Zveřejněno v kategorii Rady       
Zbůsoby na útoky hladu během hubnutí

Záleží Vám na rychlém zhubnutí, ale nevíte si rady s neustálými útoky hladu? Přečtěte si naše tipy a poznejte způsob na zkrocení chuti na podjídání během diety!

Večerní útoky hladu je ta nejjednodušší cesta k obezitě: pojídáním velkých porcí kalorických jídel na noc zatěžujeme organizmus, který se nemůže vyrovnat s množstvím dodané energie a sbírá ji ve formě tuku. Aby se tomu zabránilo, vystačí dodržovat několik jednoduchých pravidel:

 

1. Jezte pět až šest jídel denně: tři hlavní a dvě až tři svačiny.

2. Vždy se ujistěte, že rozdíl mezi nimi nepřesahuje tři hodiny.

3. Pijte alespoň dva litry vody denně.

4. Vyvarujte se používání výrobků s vysokým glykemickým indexem.

5. Jezte celozrnné výrobky, bohaté na vlákninu.

6. V případě útoku hladem pijte vodu, neslazené bylinné nebo ovocné čaje.

 

Pokud hlad přetrvává, můžete si dovolit jíst syrovou, nízkokalorickou zeleninu: mrkev, papriky, okurky nebo mix salátů s trochou olivového oleje.

 

Povoleno je také ovoce, ale vzhledem k většímu množství kalorií se doporučuje konzumovat takové, které obsahuje velké množstvím vody: jahody, meloun, maliny, grapefruit nebo rybíz. Výbornou svačinou mezi hlavními jídly může být i zeleninový vývar bez přidání masa nebo smetany. Nepochybně je nutné přestat jíst tzv. "rychlé občerstvení", a to zejména moučné výrobky a výrobky, které obsahují velké množství cukru. V případě, že výše uvedené rady nepřinesou požadovaný efekt, bezpochybně je dobré navštívit dietního poradce, který pomůže uložit jídelníček takovým způsobem, aby se dosáhlo maximálního účinku a aby se minimalizovali útoky hladu.