Jsi tu: Medicína - aktuality  »  Rady  »  Voda je nezbytna pro nase telo a pomaha i lecit

Voda je nezbytna pro nase telo a pomaha i lecit

Zveřejněno v kategorii Rady       
Voda je nezbytna pro nase telo a pomaha i lecit

Přestože vody je kolem nás plno, jen jedno procento všech vod na zemi je pitných. Věděli jste to? A přitom voda pokrývá tři čvrtiny zemského povrchu. Právem ji nazýváme životodárnou, protože bez ní by opravdu život nebyl možný.

Bez vody by nefungovalo naše tělo,vždyť téměř 65% naší hmotnosti je tvořeno právě touto tekutinou. Přežít bez vody lze 2 až 3 dny. Málokdo z nás si uvědomuje důležitost a opodstatněnost pitného režimu, přestože nás na to upozorňují lékaři i média. Nejprospěšnější pro naše tělo je čistá a chladná nebublinková voda nebo bylinkové neslazené čaje. Pro pitný režim jsou vhodné i pramenité a minerální vody s nízkým obsahem minerálů v rozmezí 150 - 400 mg na litr. Silně mineralizované vody slouží k léčbě různých nemocí a nejsou vhodné pro pravidelný pitný režim právě naopak, v tomto směru jsou pro naše tělo zátěží. Limonády, káva, silné čaje, sladké džusy a nektary či alkohol jsou nepřítelem při hydrataci.
Denně se doporučuje vypít 2 až 3 litry tekutin
O tom, že tato tvrzení jsou opodstatněná hovoří fakt, že průměrná denní ztráta vody z našeho těla je 1,8l z ledvin, 0,5l z pokožky, 0.3 l se vyloučí stolicí a 0,4 l dýcháním. Potřebné množství tekutin potřebných pro náš organismus vypočítáme jednoduše. Platí, že denní spotřeba vody je asi 35 gramů na 1 kilogram hmotnosti. Přičemž není na škodu toto množství překročit, protože naše tělo přebytečnou vodu z těla bez problémů vyloučí. Polovinu příjmu tekutin tvoří ovoce, zelenina a polévky. Zbytek třeba vědomě doplňovat. Teorii ovládáme všichni, avšak její aplikace do praxe je mnohem složitější. Kolikrát večer uleháme do postele a při rekapitulaci denních aktivit zjistíme, že náš pitný režim sestával ze dvou káv a sklenice vody?Určitě se to stává každé z nás. Co se děje v našem těle, když pociťuje nedostatek tekutin? Náš organismus se začne přehřívat, dochází k únavě, vyčerpání, podráždění, úzkosti či bolestem hlavy. Znakem nedostatku tekutin může být zvýšená teplota a moč sytě žluté barvy. Dostatečný pitný režim je opravdu nezbytný. Stále více se však objevují teorie o schopnosti vody léčit různé nemoci. Názory odborníků i laické veřejnosti se v této oblasti liší. Přesto vám nabízíme pár typů jak použít vodu jako léčebný prostředek.
Voda pomáhá bojovat s nadváhou a často se žízeň nesprávně zaměňuje za hlad
Proto je vždy dobré při pocitu hladu vypít sklenici studené vody. Zároveň se nedoporučuje pít při jídle. Metabolismus nejlépe nastartujeme dvěma sklenicemi vody vypitými nalačno hned po probuzení. Uskutečnilo se několik výzkumů, které potvrdily, že dostatečný příjem tekutin opravdu napomáhá při hubnutí a pitím studené vody musí náš organismus vydat ještě více energie než při nápojích běžné teploty, protože je nutné je zahřát. Pozor však na nadměrné pití, i u vody platí pravidlo všeho s mírou.
Nějaké zdroje uvádějí, že v Japonsku je velmi účinná léčba hydratací
Podstata spočívá v pití vody hned ráno v množství 640 ml a první jídlo je dovoleno konzumovat až po 45. minutách. Po hlavních jídlech je doplňování zásob tekutin určeno v časovém odstupu dvou hodin. Tato teorie udává zajímavé výsledky např. vyléčení zácpy do 10 dnů nebo cukrovky do 30 dnů. Jestli je to opravdu tak, zůstává pro mnohé otazníkem.
Při únavě, ztrátě energie a vyčerpání je vhodným prostředkem "nastartování se" horká a studená sprcha,
která výrazně rozproudí krevní oběh a zvyšuje obrannou schopnost imunitního systému. Už naši předkové využívali léčbu termálními léčivými prameny. U nás je množství lázní, které se specializují na onemocnění různých druhů. Proto není potřeba zbytečně přemýšlet a trpět. Léčivé vody a týmy odborníků zaručeně poskytnou úlevu od bolesti i cenné rady jak onemocnění zmírnit či jim úspěšně předcházet. Pro správný pitný režim je nejlepší průzračná a chladná pitná voda z vodovodu. U nás je však upravována chlorem, který ničí nebezpečné bakterie. Voda je pravidelně testována a podléhá náročným kritériím kvality. Pokud si chceme být naprosto jisti bezchybností této tekutiny, stačí využít filtrační zařízení, které nám nabízí trh. Jednodušší a levnější metodou zbavení se chloru je nechat vodu několik minut odstát nebo krátce převařit. Nepodceňujme doušky cenné a nenahraditelné tekutiny jménem voda. Napijme se s chutí "Na zdraví!".

Zdroj